رِبِّیّون

وکَاَیِّن مِن نَبِی قتَلَ مَعَهُ رِبِّیّونَ کَثیرٌ فَما وهَنوا لِما اَصابَهُم فی سَبیلِ اللهِ وما ضَعُفوا ومَا استَکانوا واللهُ یُحِبُّ الصّابرین

رِبِّیّون

وکَاَیِّن مِن نَبِی قتَلَ مَعَهُ رِبِّیّونَ کَثیرٌ فَما وهَنوا لِما اَصابَهُم فی سَبیلِ اللهِ وما ضَعُفوا ومَا استَکانوا واللهُ یُحِبُّ الصّابرین

رِبِّیّون

بسم الله الرحمن الرحیم
ربیون:
((وکَاَیِّن مِن نَبِی قتَلَ مَعَهُ رِبِّیّونَ کَثیرٌ فَما وهَنوا لِما اَصابَهُم فی سَبیلِ اللهِ وما ضَعُفوا ومَا استَکانوا واللهُ یُحِبُّ الصّابرین)) آل عمران ۱۴۶
انبیای الهی برای تبلیغ دین و پاسداری از حریم آن و در راه اجرای قوانین و احکام الهی، قیام و مبارزه و جهاد داشتند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند؛ هرچند گزارشی از بسیاری از پیامبران در قرآن نیامده است.
پیامبران و همراهان ویژه و با وفای آنان که تربیب و تربیت خاص یافته و شدید الربط با ربّ بودند، از گزند وهن، ضعف، استکانت و زبونی و امان خواهی مصون بوده و صابرانه شداید جهاد در راه خدا را تحمل کرده‏اند؛ بدین معنا که هرگز از تهاجم دشمن نهراسیده و بر اثر کمی عده‏ء آن‏ها و زیادی دشمن احساس سستی نکرده و حالت تباهی و بد نداشتند و در برابر بیگانه خضوع نکرده و درخواست کمک نمی‏کردند. خلاصه آنکه آن مجاهدان نستوه هرگز در نبرد با دشمنان دین و رویارویی با سختی‏ها هیچ‏گونه ناتوانی و سستی و زبونی از خود نشان ندادند و هیچ‏گاه زمین‏گیر نشدند و چنان صبوری کردند که الگوی صبر و جهاد و مقاومت و مظهر اسم حسنای صبور و در نتیجه محبوب خداوند
سبحان شدند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

این متن دلنوشته ای است زیبا از باب هر آنچه از دل براید بر دل نشیند با اجازه از نویسنده آن اینجا کپی کردم  به خواندنش می ارزد

نه از سویت توانم من گریزی

نه دوری از تو را دانم چه چیزی؟

گهی در حالم و گه در پی حال


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۴۵
حمیدرضا ویسی باصری

تأملی در منشاء پیدایش و زبان ایل باصری

مقدمه :

ایران کشوری است با تاریخ و تمدنی کهن که ایلات و عشایر سهم مهمی در تاریخ سیاسی آن داشته اند.با روی کار آمدن سلجوقیان ، عده زیادی از قبایل مختلف ترک زبان آسیای مرکزی به ایران سرازیر شده و در سراسر این کشور پراکنده شدند.

بخش عمده ای از این طوایف نظیر: خلج ها، افشارها، اینانلوها، قشقایی ها، بهارلوها، قراگوزلوها، نفرها و باصری ها به صورت آرام و تدریجی در ناحیه ای حد فاصل جنوب سلسله کوههای زاگرس تا سواحل خلیج فارس ساکن شدند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۰۴:۴۷
حمیدرضا ویسی باصری

ویسی باصری

تاریخچه ای از شهرت اینجانب و اجداد و نسب من

باصِری ، ایل ، از ایلات خمسة * فارس (جمعیت ، طبق سرشماری اجتماعی ـ اقتصادی عشایر کوچنده در 1366 : 868 ، 7 تن ). در نواحی آباده ، اقلید، مرودشت ، جهرم ، شیراز، لار (در استان فارس )، در منطقة باریکی در جهت شمالی ـ جنوبی به طول 320 کیلومتر و عرض 40 تا 80 کیلومتر، زیست می کنند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۰۴:۲۵
حمیدرضا ویسی باصری

ولایت خون:

شهید جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاوردهاست. به شهادت در راه خدا، از این منظر نگاه کنیم. شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی گذارند این جان، مفت از دستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود.

مقام معظم رهبری

شمع تاریخ: شهید قاسم علی ویسی باصری ( عمو میرزی )


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۱۰
حمیدرضا ویسی باصری

ولایت خون:

امروز، به فضل همین شهادتها و به برکت خون شهدا، ملت ما، ملت سربلند و آبرومندی است و ملتها آبرو و عزت را این گونه باید پیدا کنند. مقام معظم رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

هیچ چیز برایم ارزشی ندارد. چیزی را در این دنیا نمی بینم که بتواند پاسخگوی نیاز جان من باشد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۳
حمیدرضا ویسی باصری

بسم الله الرحمن الرحیم

فتوی مقام معظم رهبری

گزارش دادن ظلم مسئولین به مراکز و مراجع مسئول براى پیگیرى و تعقیب، بعد از تحقیق و اطمینان نسبت به آن اشکال ندارد و حتّى اگر از مقدمات نهى از منکر محسوب شود واجب مى‌‏گردد، ولى بیان آن در برابر مردم وجهى ندارد، بلکه اگر موجب فتنه و فساد و تضعیف دولت اسلامى‏ شود حرام است.

((آنان که توهین و افترا را بر دولت گذشته نه تنها جایز بلکه واجب می دانستند بدانند))

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۹
حمیدرضا ویسی باصری

ولایت خون:

شهدا شمع محفل دوستانند، شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان "عند ربهم یرزقون" اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب "فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی" پروردگارند.

حضرت امام خمینی (ره)

یک شهید گمنام شناسایی شد

شهید ایرج خرم‌جاه که 27 سال پیش به نام جعفر زمردیان در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده بود،شناسایی شد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۲
حمیدرضا ویسی باصری

بسم الله الرحمن الرحیم

قرار است حقایق را در دل زنده کنیم و هر چه هست در قلب است باید از راه قلب واردش شد. جان جان ما امام زمان است و جان جان امام زمان خداست و قرار است خدایی شویم، با او اتحاد پیدا کنیم و این راهی ندارد جز خودی را ندیدن و امام را جلوه حق دیدن.

گفته اند از ائمه کمک و توسل بگیرید،نا امید نباشید و خوف و رجا را در دل زنده کنید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۷
حمیدرضا ویسی باصری

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا ما آدم ها فکر می کنیم بدبختتر از ما کسی نیست؟

چرا ما آدم ها دیگران را بیشتر از خودمان عامل بدبختی خودمان می دانیم؟

چرا باید برای هر کاری دنبال یک مقصر بگردیم؟

چرا کمتر به فکر فرصت هاییم وبیشتر غم گذشته و نگرانی آینده راداریم؟

چرا همیشه آنچه هستیم را بد می دانیم و آنچه نداریم را خوب؟


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۰۵
حمیدرضا ویسی باصری


بسم الله الرحمن الرحیم


شاید بتوان گفت نظام اسلامی قبل از دولت اسلامی باید جامعه اسلامی را احیا کند تا عدالت طلبی جامعه باعث ایجاد و تشکیل دولت اسلامی شود.

دولت علوی نشان می دهد که تا جامعه اسلامی عدالت خواه نباشد عدل علوی به قتل علوی ختم میشود.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۸
حمیدرضا ویسی باصری